Fra arkivet – Need for Speed: Carbon (Xbox 360, 2006)
Jeg hadde spilt mye Need for Speed: Most Wanted på Xbox 360 og gledet meg veldig til at Need for Speed: Carbon skulle komme. Spillet dukket opp på Xbox 360 og de fleste andre formater 30. oktober 2006 i USA, noe som nå gjør spillet hele 15 år! I Europa kom spillet 3. november, men av en eller annen grunn ser jeg at PS3 versjon kom til Europa først i mars 2007.
Demoen kom noe tidligere den høsten og den spilte jeg en del. Som vanlig har jeg rotet i arkivet mitt og 13. november 2006 publiserte jeg en liten anmeldelse av Need for Speed: Carbon på technofranki.blogspot.com. Innlegget blei opprinnelig publisert på engelsk.
Videoen under har jeg tatt opp nå i oktober, mens skjermbildene nederst i innlegget er fra 2006.
Jeg har spilt Need For Speed: Carbon mye de siste to ukene. Det er et godt spill. Carbon skiller seg litt ut fra Most Wanted. Du kan spille i Free Roam, Career og Online.
Spillet har fire områder, hver med sin sjef. Hvert området er delt inn i mindre områder og inneholder tre-fire løp. Hvis du vinner noen av løpene, får du et lite område. Når du har alle de små områdene i et av de store, kan du kjøre løp må sjefen for det store området.
I Free Roam og Career er det mange forskjellige løp: Curcuit, Sprint, Checkpoint, Driftt, Speedtrap og du får også Canyon race når du skal kjøre mot sjefen. Du har også Challenge-oppgavene. Jeg mestrer ikke Drift ennå, men blir stadig bedre.
Online er forvirrende. Det er for mange valg, du kan kun velge et løp om gangen og når du er ferdig, blir den neste i rommet sjefen og kan bestemme hva som skal spilles. Jeg liker hvordan Burnout håndterer nettspillingen bedre. Det er også lag i Carbon, akkurat som i Most Wanted. EA burde fikse nettverkskoden sin, for den er ikke god. Det er også noen framerate problemer fra tid til annen.
Ikke for å være for negativ, det er veldig morsom å spille Need For Speed: Carbon og du har mange timers spilling foran deg. De fire områdene er store og det er mange veier å kjøre på. Dette er ikke nå må-ha-spill, men en morsom tittel å ha.
Aktuelle innlegg:
- Fra arkivet - Need for speed: Carbon og Sonic the Hedgehog demo på Xbox 360 (2006) (73.4%)
- Fra arkivet: Mercury Hg (Xbox 360/Xbox Live Arcade, 2011) (37.1%)
- Fra arkivet: 360 MiniSpy SATA Hard Drive Adapter (Xbox 360) (37.1%)
- Fra arkivet: Endelig passert 10 0000 i gamerscore (35.6%)
- Fra arkivet: The New Xbox Experience på Xbox 360 - En første titt (2008) (35.6%)