Anmeldelse: Battle Princess Madelyn (Nintendo Switch, 2018)
Historien bakom Battle Princess Madelyn er jo litt søt da. Datteren til den kreative produsenten Christopher Obritsch i Cbit games liker veldig godt Ghouls ‘n Ghosts, men hun skulle veldig gjerne vært med i spillet selv. Og slik gikk det til at Madelyn fikk sitt eget spill.
Anmelderkode er gitt av PR Hound.
Det er tydelig at folkene bak Battle Princess Madelyn har hentet mye av sin inspirasjon fra Ghouls ‘n Ghosts. Det er på både godt og vondt.
Første inntrykket mitt var at “jeg gir opp”. Dette var rett og slett vanskelig. Jeg har alltid slitt med Ghouls ‘n Ghosts og det er ikke noe bedre i dette spillet. Jeg dør hele tiden, i å for seg ikke noe problem, men i denne setting blir det likevel lite givende.
Jeg synes det var vanskelig å vite hva man skal gjøre og vite hvilken vei man skal gå. Det hele er litt forvirrende. Etter å ha surret rundt litt havnet jeg plutselig i en bossfight, sånn ut av ingenting.
Ting hadde nok blitt litt enklere om man hadde hatt et kart.
Men en ting skal spillet ha, det ser helt fantastisk ut. Med sin pixelgrafikk kunne man lett tenke at dette var et 16-spill (med kanskje unntak av noen lyseffekter som disse maskinene ikke hadde). Det minner lett om en SNES spill. Grafikken på figurer er veldig fin og detaljert med gode animasjoner. Det er for eksempel en fin detalj at rustningen til Madelyn gradvis spretter av etter hvert som man blir truffet av fiender. Det er også stor detaljrikdom i bakgrunnen.
Musikken gjør også sitt til for å gi en god atmosfære.
Dessverre sitter jeg nok igjen med tanken om at jeg ikke kommer til å investere så alt for mye tid på dette spillet. Det hadde nok fortjent bedre. Men liker du Ghouls ‘n Ghosts, så skal du nok ikke se bort i fra at dette spillet er noe for deg.
Spillet finnes til PC, Xbox One, Nintendo Switch og PS4.
Aktuelle innlegg: