Anmeldelse: Rayman Advance (Game Boy Advance)
Dette er del 4 av 18 i mine retro anmeldelser av gamle GameCube og Game Boy Advance spill. Anmeldelsene er tidligere publisert på min gamle Geocities web-side i 2002 og senere på frankeivind.net. Anmeldelsene republiseres nå på denne bloggen til glede for nye lesere. Alle de gamle spill-anmeldelsene mine finner du samlet under taggen gamlespilltester.
Anmeldelsen blei første gang plublisert 31. mai 2002.
Rayman Advance
Den onde Mister Dark stjeler Great Protoon som opprettholder energien og balansen i verden. Det blir Raymans oppgave er å samle sammen alle Electoon for å gjennomopprette balansen. Dette er egentlig et veldig tradisjonelt platformspill, men det er vanskelig. Til å begynne med er brettene ganske greie, men etter hvert blir de veldig krevene og nærmest umulige. Men det er et godt spill som du bør ha i samlingen din.
Mange er nok kjent med Rayman fra Playstation og PC. Rayman Advance er faktisk en eksakt kopi av dette spillet. Grafikken er fin og fargerik, men på enkelte brett går det litt treigt.Det går heller ikke an å klage på lyden.
Du har først mulighet til å lagre etter at du har spillt igjennom en hel verden. Det synes jeg er en ulempe. Det betyr at hvis du ikke fikk med deg alle protonene første gang du spilte, må du spille hvert brett i hele verden en gang til. Det greieste hadde vært å ha mulighet til å lagre etter hvert brett.
Aktuelle innlegg:
- Anmeldelse: Rayman 3 - Hoodlum Havoc (GameCube) (60.3%)
- Anmeldelse: F-Zero - Maximum Velocity (Game Boy Advance) (59.7%)
- Anmeldelse: Mario Kart Super Circuit (Game Boy Advance) (59.7%)
- Anmeldelse: Advance Wars (Game Boy Advance) (59.7%)
- Anmeldelse: Super Mario World - Super Mario Advance 2 (Game Boy Advance) (59.7%)