Jeg leser… Nintendo Magasinet nr. 10 – 1991
Jeg har alltid likt å finne ut hvordan ting ser ut inni. Det er nesten ikke den ting jeg har skrudd opp for å se hvordan den er satt sammen. Men jeg hadde ingen NES (hadde Master System, men den skrudde jeg faktisk aldri opp). Heldigvis kunne Nintendo Magasinet nr. 10 fra 1991 over to sider vise hvordan NES så ut inni og hva de ulike delen gjør. Vi får vite om RF-modulatoren, PPUen (grafikkprosessoren) og CPUen. Dette var interessant lesning for en 14-åring.
Denne gangen er det bare to tegneserier, men begge er på ca. 10 sider:
- Revolver-journalisten [Mario]
- Bare rør! – del 2 [Super Mario Land / GameBoy]
Det er artig å se hva som befinner seg på topplistene i bladet. Denne gangen var de tre ulike lister.
Nintendo Magasinets topp august [1991]
- Snake Rattle’n Roll
- Mega Man II
- Shadowgate
- Super Mario Bros. 2
- Duck Tales
- Blades of Steel
- Super Mario Bros. 3
- Lollo II
- Super Off Road
- World Cup
- Blastmaster
- Gremlins II
- Dr. Mario
- Super Mario Bros. 1
Salgstopp i Norge pr. 1.09.91
- Super Mario Bros. 3
- TMHT II
- Final Fantasy
- Mega Man III
- The Simpsons
- Startropics
- Dragon Warrior II
- Tetris
- Cristalis
- Double Dragon III
- The Legend of Zelda
- Super MArio Bros. 2
- Dargon Warrior
- Destiny of an Emperor
Nintendo Power Top 15 – juli [USA]
- Turtles
- Duck Tales
- Super Mario II
- Dr. Mario
- Nes World Cup Fotball
- Mega Man II
- Faxanadu
- Black Manta
- Bubble Dooble
- Blades of Steel
- Snake Rattle’n Roll
- Zelda II
- Blaster Master
- Blue Shadow
- Adventure of Lolo II
Super Mario Bros. 3 kom i slutten av august 1991 her i Norge og det ser man nå på listene.
Power Player hadde en rekke anmeldelser denne gangen:
- Mission: Impossible (NES)
- Top Gun – The Second Mission (NES)
- Skate or Die – Bad’n Rad (Game Boy)
- Hyper Lode Runner (Game Boy)
- Paperboy (Game Boy)
- Castlevania (Game Boy)
- Rollergames (NES)
- Ski or Die (NES)
Ski or Die spilte jeg ikke på NES, men det var en kamerat som hadde det på PC. Så dette spillet har jeg spilt en del.
Det er litt artig å lese Box Mario. Også denne gangen er det mange spørsmål om når kommer det og det spillet, og hva handler det om. Litt rart å lese om dette nå. Men i 1991 var det ikke noe som het Internett, så da måtte jo folk skrive inn for å spørre. Ulike blader var eneste informasjon til nye spill.









Aktuelle innlegg:
